7. května 2021

PEČEME: Zapečená feta s rajčaty - Hit nejen TikToku

TikTok je další ze sociálních síťí, která je ale zaměřena na krátká videa a krátké videoklipy na různá témata a v poslední době se ve velkém rozmohl tento fofr recept, který jsme museli, především kvůli jeho rychlosti, vyzkoušet.

A právě to nadšení nezůstalo pouze u TikToku, ale recept zkouší už snad každý, kdo ho zahlédl a já ho viděla už u několika Youtuberů. Tak jsem si řekla, že už musíme. Stejně nevíme, co pořád vařit a na blog by se mi něco nového taky hodilo.

Stačí vám doslova jen pár surovin a jídlo pro celou rodinu je na světě.

 

 

Fetu jsme kupovali v Lidlu. Kolikrát ho mají i v rámci řeckého týdne, ale jinak je běžně dostupný tento, který je navíc v bio kvalitě. Pokud neznáte fetu, tak je velmi podobná balkánskému sýru a je složen ze 70% z ovčího sýru a 30% z kozího sýru. Já se trochu bála chuti, protože mi kozí sýry nechutnají, ale vůbec to neni poznat.


 

SUROVINY 

  • Feta sýr
  • 2 balení cherry rajčat
  • Olivový olej (pokud nemáte, můžete i slunečnicový)
  • Bazalka
  • Oregano
 

 

Je to tak jednoduché, jak to jen může být. Stačí zvolit zapékací mísu nebo jakýkoliv pekáček, vložit do něj sýr feta (bez nálevu) kolem něj poskládat omytá cherry rajčata, zakapat olejem, posypat bazalkou a oreganem a to je úplně vše. Sůl jsem nepoužila, protože je sýr dostatečně slaný ale můžete přidat pepř, pokud chcete. Ten my moc nevyužíváme kvůli dětem.

 

 

Dále rozpálit troubu na 180-200°C a péct přibližně půl hodinky. Mezitím si dáte vařit oblíbené těstoviny. Péct opravdu hezky dozlatova, aby všechna rajčata dostatečně změkla.

 



 

Po upečení sýr společně s rajčaty rozmačkáte vidličkou a pořádně zamícháte, aby se vše krásně propojilo v omáčku. Jde to snadno, můžete nechat pomáhat děti - pokud máte malé aktivní kuchtíky.

 


 

Omáčka takto sama osobně nevypadá úplně úhledně, ale stejně ji budete ujídat hahaha! Mňam! Čekala jsem, že to bude dobrý, ale nečekala jsem, že až tolik.

 


 

Pak už jen přidáte uvařené těstoviny a máte hotovo.

 



 

Přeji dobrou chuť a pokud se rozhodnete recept vyzkoušet, určitě mi napište. A pokud máte ještě nějaké takto rychlé recepty, určitě mi je taky napište. 

S dětmi na rychlosti vaření záleží! A takové rychlosti se opravdu nedá odolat :-D.

Krásný den.

 

1 komentář:

  1. díky za super recept, dnes budu dělat po druhé, fakt moc dobrý a šíleně jednoduchý jídlo :)

    OdpovědětVymazat