21. května 2021

PEČEME: Zapečené ovesné vločky s olivami a fetou

"Ovesné vločky na slano? Cože? To musím zkusit!" Přesně tato slova mi zazněla v hlavě, když jsem narazila na recept s ovesnými vločkami ve slané podobě. Hledala jsem totiž recept s ovesnými vločkami, které jsem koupila na eshopu Grizly.cz ve velkém balení a objevila blog s naprosto perfektním názvem lenochodvkuchyni.cz.

Všichni jsme zvyklí na ovesné vločky ve sladké podobě ať už jako dezert, zákusek, kaše nebo třeba granola apod. Ale ve slané podobě jsem se s nimi upřímně ještě nesetkala. Když jsem si všimla, že jsou v receptu navíc olivy a balkán (původně), řekla jsem si, že ho musíme zkusit a že využijeme i druhou fetu, kterou jsme kupovali na zapečení s rajčaty.

Miluju fofr recepty! Kromě rychlosti mám ráda i jednoduchost ale ta rychlost je perfektní a pochutná si celá rodina - zvlášť, když jde o takto zajímavé a netradiční jídlo. Tak se pojďme mrknout, jak na to :-).




SUROVINY
  • 250g ovesných vloček
  • 150g feta sýru (či balkánského)
  • 130g oliv
  • Cuketa (velká)
  • Mrkev (velká)
  • Červená paprika
  • Cibule
  • 2 vejce
  • 2 lžíce oregana
  • Olej/máslo (cca 2 lžíce)



POSTUP

U pečení si vždy jako první zapneme troubu, aby se dostatečně rozehřála a mohli hned po přípravě začít péct. Rozpalte si ji na 200°C. Odrážela jsem se tedy od tohoto receptu, ale zaměnila jsem sýr i olivy.

Nastrouháme si cuketu a mrkev na hrubém struhadle a cibuli s paprikou nakrájíme nadrobno. Na pánvi si rozehřejeme lžíci olej/máslo a cibuli s paprikou restujeme do změknutí. 

Následně přidáme nastrouhanou cuketu s mrkví a stále restujeme ještě pár minut.

 


 

Připravíme si větší mísu, do které celou směs z pánve přemístíme a přidáme ovesné vločky s olivami - olivy můžete nakrájet na kolečka anebo je můžete nechat vcelku. Já je ale spíš doporučuji nakrájet, alespoň na čtvrtky. Pak se vám totiž celá porce bude krájet mnohem líp, než když v ní budou olivy celé.

Promneme do směsi oregano. Můžete dosolit ale z mého pohledu to není třeba anebo jen jemně - feta i balkán jsou poměrně slanými sýry. 

Druhou lžíci oleje/másla smícháme s vejci a vmícháme do směsi.

 

 

Vše dáme do zapékací mísy a navrch rozdrobíme feta sýr - případně můžeme směs ještě zatlačit rukama.

Pečeme na 200°C přibližně 40 minut. 

Hlídejte si zlátnutí sýru.

 


Přeji dobrou chuť :-).


Žádné komentáře:

Okomentovat