12. května 2021

TVOŘÍME: Hravé tvoření - kreativní sada s liškou, zajícem a medvědem od Lesito

Krásnou rodinnou značku Lesito znám už několik let a baví mě, když člověk dokáže opravdu originálně tvořit. Žádné kopírování, žádné napodobování. Najít si svůj styl a toho se držet. O to víc takovým lidem fandím a s radostí je podpořím.

Za firmou stojí Bára s rodinou a nedávno vymyslela hravé kreativní sady pro děti, díky kterým si vytvoří vlastní hračku - vyplní, namalují, pomůžou zašít a vytvoří s ní nový fantazijní svět. No a jednu takovou sadu poslala i nám k otestování a vyzkoušení.

Už takto v úvodu musím říct, že to byl pro holky krásný zážitek a hlavně prožitek. Vznikne něco, do čeho vložili i kousek sebe. Čím se budou chtít pochlubit úplně každému na potkání. A asi budete neradi, když vám napíšu, že to je nakažlivé a že po výrobě budete chtít další a další. 

Celá sada je zpestřena o samolepky, omalovánky a karty s vyprávěním o lese, lišce, zajíci a medvědovi - dotvořením zvířátek to tedy vůbec nekončí.

Tak se na ni pojďme detailněji podívat :-).



BALENÍ HRAVÉHO TVOŘENÍ

V krabici najdete vše, co potřebujete ke tvoření jako takovému. Co je ale potřeba dále nachystat je lepidlo, pastelky, nůžky, nitě v barvách zvířátek a jehlu. Případně taky ještě vařečku, pro lepší vyplnění zvířátek. Vařečku jsme využili především u lišky, jinak mi stačily mé dlouhé "klavírní" prsty .. hahaha.



CO NA VÁS VŠECHNO ČEKÁ

  • 3 ušitá zvířátka k dotvoření (medvěd, zajíc, liška)
  • Duté vlákno k vyplnění
  • 2 kousky látek k dalšímu tvoření (jako pelíšek)
  • Fix na textil
  • Podrobný návod
  • Karty s vyprávěním o lese, lišce, zajíci a medvědovi
  • Samolepky
  • Obrázky k vymalování


 
 
3 ZVÍŘÁTKA K DOTVOŘENÍ
 
Tato kreativní sada je přichystána až pro tři sourozence. Holky si tedy rozdělily zvířata. Klaudinka lišku, Sofinka zajíce a medvěd zbyl na Olivku, až doroste do věku, kdy nebude hrozit jakékoliv poničení :-D. Zvířátka jsou o velikosti cca 16cm, takže dětem krásně do ruky padnou. Je to taková ta ideální velikost na mazlení, do kapsy, na cesty, do batůžku a tak.
 

 
 
DVA KUSY LÁTEK NA DOTVOŘENÍ
 
Tyto látky můžete využít na dotvoření domečku/pelíšku přímo z krabice. Můžete z ní vytvořit "podlahu", můžete ji využít na přikrytí nebo zabalení "do palačinky" (jak říkají holky) anebo ji jednoduše dejte dětem do ruky, ať si poradí samy :-).
 

 
 
DUTÉ VLÁKNO K VYPLNĚNÍ
 
S dutým vláknem se budete v první chvíli mazlit a nebude se vám chtít vyndat ruku z pytlíku. Je velmi příjemné a dobře se s ním pracuje. Nemusíte se bát, že by vám nezbylo. Pořádně s ním všechna zvířátka naplňte. My jsme takto třeba zajíce mohli naplnit o kus víc. Tak se toho nebojte, vyjde na všechny.
 


 
 
OBRÁZKY K VYMALOVÁNÍ
 
Obrázků na vymalování je v sadě několik. Můžete vymalovat kartičku z pevného papíru, omalovánku pro nalepení do vnitřní části krabice a návrhy zvířátek na dokreslení i domalování - těmi se můžete inspirovat i při samotném kreslení přímo na látku.



 
 
KARTY S VYPRÁVĚNÍM O LESE, LIŠCE, ZAJÍCÍ A MEDVĚDOVI
 
Děti se hravou formou, díky kartám s vyprávěním, dozví například to, jak dělá liška (jsem si vzpomněla na tu vtipnou písničku What does the fox say :-D), co můžete vidět v lese a jak se tam musíme chovat, proč nemůžeme potkat medvěda s nudlí do nosu anebo proč zajíci boxují. Texty na kartách jsou psané tak, aby jim rozuměly i malé děti a jsou ve formátu pohlednice.
 

 
 
PODROBNÝ NÁVOD SE VŠEMI INFORMACEMI
 
Návod je naprosto perfektně propracovaný, detailní, osobní, inspirativní a plný fotek. Bez něj ani ránu, tak ho neschovávejte a držte si ho hezky po ruce. 



 
 
SAMOLEPKY A FIX NA TEXTIL
 
Samolepky jsou skvělým nápadem k dotvoření krabice do podoby pelíšku nebo domečku, ve kterém budou zvířátka přebývat. A nesmí chybět ani černý fix na textil, kterým děti pomalují své výtvory.
 

 

LADÍME SE NA TVOŘENÍ

S holkama jsme tvořily postupně. Sofinka totiž musí mít náladu a pokud nemá náladu, tak s ní jen tak něco nehne. Takže jsem si nejdřív vzala do parády Klaudinku a vyčkala, jestli se Sofinka přijde zapojit - jakmile je totiž dlouho v pokoji sama, brzy se vydá na průzkum.

S Klaudinkou jsme si nejprve ukázali vše, co sada obsahuje a začaly jsme číst návod. Hned chtěla tvořit lišku, ale já ji poprosila, jestli by se nejdříve nemohla naladit vybarvováním, abychom měly zdobení už předem hotové.

Jako inspiraci můžete využít obrázek z návodu anebo můžete vybarvovat dle vlastní fantazie.





KLAUDINKA JE MILOVNICE LIŠEK

To jste měli vidět ten nával radosti, když Klaudinka zjistila, že je v sadě liška. Ani nevím, kdy to její liščí období vzniklo ale i ve školce chodí často v kostýmu lišky. Dokonce si vybírá oranžovou barvu víc, než růžovou a to je tedy co říct!

 

 
 
Každé zvířátko má dostatečný prostor pro snadné vyplnění dutým vláknem. Jen je potřeba trochu asistovat a přidržovat tělíčko, než začne být buclaté a bude lépe držet samo. Pak už si ho dítě může vyplnit celé a vy jen budete kontrolovat, jestli ještě potřebuje výplň a případně pošťouráte vařečkou, aby se duté vlákno dostalo všude - především do uší je ho potřeba napasovat.
 

 
 
Musím říct, že to je skvělá aktivita na trpělivost a jemnou motoriku. Prstíky se krásně procvičí a trpělivost růže přináší. Děti se musí soustředit, aby se trefily do správného místa a musí podle toho zvolit i množství dutého vlákna, aby se jim dobře vmačkalo.
 

 
 
Klaudinka se vzhledem lišky inspirovala a přinesla mi ze školky nakreslené výtvory, kde byly lišky i s cedulkou. To mě docela pobavilo. Pamatuje si detaily a tak je i kreslí :-).
 

 
 
Liška je po chvíli hotová. Vypadá krásně už sama o sobě. Baculatá, naducaná a teď je potřeba zašít otvor pro výplň. Jenže jak na to? Aha! V návodu se píše, aby se šilo skrytým stehem. 
 


 
 
Ty jo, co to je? Já skrytý steh vůbec neznám. A tak jsem šla za manželem pro radu. Ten samozřejmě věděl a ukázal. Sice se nejdřív nervoval, že mu nešla navlíknout nit a pak mu v polovině šití nic praskla, že musel začít znova a neříkám, že neměl cuky použít vteřiňák! Ale dal to a takhle jsme se do tvoření zapojili úplně všichni.



 
 
Klaudinka se pak chopila kreslení a přiznám se, že jsem se tady začala bát. Je docela lítostivá, když se jí něco nepovede a jelikož se maluje fixem na textil, tak by to nemohla napravit. Upozornila jsem ji na to, že fix nejde vyprat a zároveň jsem ji ujistila, že pomůžu pokud bude potřebovat. Pomohla jsem jí s tvarem obličeje a s kapkou na bříšku. Chtěla taky, aby na jedné straně liška koukala a na druhé spinkala - stejně, jako to viděla v návodu
 


 
 
Pyšná, šťastná, nadšená z vlastního výtvoru :-).
 

 
 
Na spaní nesmí chybět!
 


SOFINKA SI TVOŘÍ ZAJÍCE

Sofinka si vzpomněla až pozdě večer, že by chtěla taky tvořit, tak jsme se dohodly, že druhý den ráno hned začneme, ale že potřebuju taky trochu světla kvůli fotkám. To jí samozřejmě vůbec nezajímalo a hned jak vstala, chtěla tvořit.


 
 
Překvapila mě její trpělivost a nadšení pro tvoření. U Sofinky, pokud mě sledujete a víte jakou má povahu, to není žádná sranda, aby se do něčeho sama od sebe pustila a ve školce jde taky často proti proudu. Takže tohle bylo opravdu velké vítězství a užívala si každou vteřinu.
 

 
 
Mohly jsme přidat ještě víc dutého vlákna do hlavy. Znovu prosím připomínám nebojte se, že duté vlákno nezbyde a pořádně sta zvířátka naplňte. Komu by se s tím pak chtělo párat a doplňovat, že. No a jelikož manžel už věděl co a jak, bylo zašito během chvilky.
 

 
 
Tady jsem z kreslení měla ještě větší obavy, ale proč? Proč jako mámy chceme mít všechno perfektní a dokonalé? Proč nenecháme dítě, aby si ten jeho výtvor pokreslilo jak by chtělo i kdyby z toho zajíce byl třeba zombík. To je něco, co se musím stále učit a s čím sama v sobě bojuju. Bylo by mi to prostě líto, kdyby to nebylo hezký. Jenže to je můj pohled. z pohledu dítěte je jeho dílo vždycky krásný a přesně takový, jaký samo chce. A tak jsem Sofinku jen trochu navigovala, a co chtěla, abych udělala já, tak jsem dokreslila. Nedokázala jsem to nechat celé na ní, ale příště bych to dokázat chtěla.
 

 
 
Všechna zvířátka jsme nakreslily tak, že na jedné straně koukají a na druhé spí. Je to skvělý nápad, kdy celé dětské hraní dostane další možnosti, protože když spí, tak mají přece oči zavřené - říkala Klaudinka a má pravdu samozřejmě.
 
 

 
 
Sofinka mi ho nechtěla půjčit ani na fotku. Začala brečet, i když jsem ji poprosila, jestli jí můžu se zajícem vyfotit, že jí ho neseberu. Ta její povaha je někdy fakt děsná :-D. Tak jsem jí řikala, že jí uplakanou fotit nebudu, ale že si ho vyfotim alespoň takhle, aby ostatní mámy a děti viděly, jak se jí povedl a že zvířátka pak vyfotíme všechny společně.
 

 

DO TŘETICE TVOŘÍME MEDVĚDA

Na medvěda jsme se vrhli všichni společně ale kreslila jsem ho já jako za Olivku. Aby prý měla Klaudinka svýho namalovanýho kamarádka, Sofinka taky a já taky. Někdy si říkám, jak na to ty děti přijdou ale i my dospělí bychom rádi byli kolikrát zpátky dítětem a já si tohle celé tvoření užila, jako kdybych byla ve věku našich holek.


 
 
Medvěd se z mého pohledu plnil ze všech tří zvířat nejlépe, protože má velkou hlavu a celkově je mohutnější. Snažila jsem se ho naplnit pořádně a stejně ještě dost dutého vlákna zůstalo. Zůstalo by tedy i po pořádném naplnění zajíce - takže do třetice píšu ať se nebojíte a ať s tím dutým vláknem nešetříte.
 

 
 
Manžel už stál opodál připravený s jehlou a nití na posledního mazlíka. Ještě, že máme takto zručného člena rodiny, hahaha, bůh ví jak by to vypadalo pod mým vedením :-D.
 

 
 
Jelikož jsem nebyla obdarována uměleckými schopnostmi, byla jsem o to víc vděčná za inspiraci jakým způsobem zvířata namalovat a chopila jsem se toho tedy sama. Holt mám ruce na psaní a ne na kreslení a cokoliv jiného zručného. A s výsledkem jsem spokojená samozřejmě! :-D
 



VYMAZLUJEME KRABICI A TVOŘÍME "BYDLENÍ"

Tak, zvířata máme hotová, teď si vymazlíme jejich bydlení. Na horní část otevřené krabice jsme nalepili omalovánku, kterou vybarvila Klaudinka. Samolepky jsem nechala na ní ale opět se sama inspirovala tím, co je v návodu. Chtěla to mít stejné.

 



 
 
Máme hotovo a zvířátka můžou začít bydlet. Teď už je na dětech, jakým způsobem jim bydlení zpestří, jak využijí látky a jaký budou vyprávět příběh :-). Budou kamarádi hned? Seznámí se postupně? Budou spolu bydlet anebo se k sobě teprve nastěhují? A jsou to kluci? Holky? Ten dětský svět je stejně kouzelný a fascinující.




 
 
ZÁVĚREM
 
U tohoto hravého tvoření jsem si opět uvědomila, jak je důležité nechat dítě samostatně pracovat a nezasahovat mu do jeho tvorby a soustředění. Je úplně jedno, jestli to dělá dobře, špatně, jestli přetáhne fixou, majzne se nemotorně vařečkou anebo se píchne do prstu o jehlu. My bychom měli být opravdu pouze vůdci, pozorovatelé a pomáhat dětem, aby vše zvládly samy - o tom je i celé Montessori.

Hravé tvoření je překrásným dárkem pro dítě třeba zrovna k blížícímu se Dni dětí. Zvířátka jsou ušita z bavlněné látky, která je podložena výztuhou. Tlapky jsou z bavlněného provázku. Perte raději v ruce a maximálně na 30°C. Následně nechejte volně uschnout - nepoužívejte žehličku ani sušičku.

Děkujeme rodince Lesito za možnost vyzkoušení tohoto hravého tvoření, které nám dalo mnoho nových zkušeností a hlavně prožitek. Společný prožitek u tvoření něčeho nového, na co budeme ještě dlouho vzpomínat. Holky zvířátka nedají z ruky a nejraději by je tahaly všude s sebou :-).
 


Tuto báječnou hravou sadu a mnohem více najdete na eshopu lesito.cz přímo ZDE. Určitě si ale udělejte chvilku a zabrouzdejte po eshopu více. Narazíte na krásné panenky, jednorožce, lvíčky, podkafíčka, leporelo a spoustu dalšího.


Cena: 750Kč


Žádné komentáře:

Okomentovat