22. listopadu 2022

MÁMY SOBĚ: Daruj To Hrou - Sada úkolů k ukrytému dárku (Edice pro děti)

Narozeninové oslavy, rozlučky se svobodou, překvapení pro náročné, oznámení těhotenství, originální dárek pro novomanžele či vánoční edice? Tohle všechno jsou způsoby, jakými můžete využít Daruj to hrou aneb jedinečnou sadu úkolů, která dovede dotyčného do místnosti, kde na něj bude čekat vámi zvolený dárek.

S holkama jsme dostaly k vyzkoušení edici právě pro děti, tak bych vám ji chtěla v této recenzi detailněji představit. Já osobně dostat něco takového, tak bych byla jako netrpělivý člověk nejdřív naštvaná, že chci dárek přece hned! Ale rychle by se to přehouplo v nadšení pro luštění, které mě odjakživa baví a těším se na důchod (hahaha), až budu mít víc času na křížovky :-D.

Výborné na tom všem je to, že se dá luštit jako týmovka. Jakmile je vás na luštění víc, je to zábavnější a hlavně víc hlav víc ví (no a taky se trochu urychlí čas k tomu finálnímu dárku že? :-D) Tak se na to celé pojďme podívat blíž.

 

 

JAK TO TEDY FUNGUJE?

Základní informace se dozvíte krok po kroku v tomto průvodním listu. Pamatujte si místnost, pro uložení dárku správně, a ne jak já, když jsem si celou dobu myslela, že jsem vybrala koupelnu .. hahaha .. ach jo, asi jsem ji vybrat měla, když mi tak moc ležela v hlavě :-D.



PŘÍPRAVA PROSTORU

Holkám jsem tedy oznámila, že mám pro ně dárek, ale že je nejdříve potřeba rozluštit tajenku, aby věděly, kde ten dárek hledat. Vlezly jsme si do dětského pokoje na zem, kde holky mají kusový koberec a připravily prostor k luštění. 

Tubus sám o sobě vypadá skvěle a moc se mi líbí i grafika, design a zvolené barvy. Na první pohled tedy zaujal nejen mě ale i holky a v neposlední řadě Toma.

Do luštění jsme se tedy vrhli společně jako parta. Já si tubusu nekoukala a nijak jsem ho nezkoumala předem, takže jsem dopředu vůbec netušila, co se bude dít, jak dlouho nám to zabere a jak vůbec celý ten průběh bude vypadat.


 

OBSAH TUBUSU

Celá hra je na jednom archu papíru, který má snad dva metry. Uvnitř tubusu je tajná schránka s puzzlemi, které vyobrazí místnost, kde je dárek schovaný. No a nesmí chybět ani tužka, se kterou budete celou hru luštit. Kdekoliv kdykoliv tubus rozbalíte, nic víc k němu nepotřebujete. Máte vše a v případě nápovědy stačí naskenovat QR kód - takže pokud by bylo nejhůř, budete potřebovat přístup k internetu.



 

HURÁÁÁ! MŮŽEME ZAČÍÍÍÍT!

Seznámíte se s Vědomilou a dozvíte se, že s každým správně vyluštěným úkolem získáte část nápovědy a jakmile získáte celou část, budete vědět, jak postupovat dále. Pořadí opravdu nepřeskakujte, nápověda na sebe navazuje a nemělo by to pak smysl.


 

ŠIPKOVANÁ

Šipkovanou znám, ale spíše v terénu (parku, městě .. ) jako bojovku. Nikdy jsem ji nehrála takto na papíře, takže i to bylo pro mě poprvé a jako první úkol je to skvělá volba, protože se rychle chytne dítě i dospělý. Jen to v jednu chvíli bylo na Klaudinku složitější, tak si vzala na pomoc figurku, se kterou ťapkala po hrací ploše.





 

TAJENKA

Klasická tajenka, u které jsme se ale stejně zasekli. Zásek způsobil šestý bod, kde můžete použít slovo často používané i méně používané ale obě mají stejný počet písmen. To, na co myslíte, to zrovna není a u nás se teda nepoužívá, abych pravdu řekla :-D. Jinak to Klaudinka docela s přehledem, až na pár krátkých zamyšlení, zvládla.


 

Už pomalu ale jistě vidíte, jak vám hra leze nahoru a za chvíli bude dlouhá jako stonožka.


 

Zde jsme tedy poprvé využili nápovědu. Když načtete QR kód, budete převedeni na stránku, kde si můžete najet konkrétní úkol ale nevidíte hned výsledky, což je chytré! Až po ťuknutí na spodní obrázek se vám zobrazí výsledek. Je to i super, pokud je dětí okolo víc a vy jste jen v pozici pozorovatele a chcete vědět, co který úkol obnáší - k tomu slouží první obrázek, který je popisem úkolu.


 

KARNEVAL

U karnevalu jsme se taky zasekli, ale tentokrát ne proto, že bychom si nevěděli rady. Spíše proto, že jsme vymýšleli další a další kombinace nářadí a ovoce či zeleniny. Klaudinka se u tohoto úkolu navíc neustále chechtala, že chvílemi nebyla ani schopna psát :-D.




 

POČÍTÁNÍ A ŘAZENÍ

Líbí se mi, že je každý úkol jiný a dítě si potrénuje nejen luštění a rozbor slov, ale taky počítání a dokonce i řazení od nejmenšího po nejvyšší. Jen to zrcadlové psaní je občas pořád problém. Holt leváci to mají trochu jinak, ale už bych ráda, aby si to sedlo :-D. Tohle počítání bylo pěkně zákeřné, to se mi líbilo! :-D Musela jsem některé barvy po Klaudince i zkontrolovat. Maličké potvůrky se schovávají dobře a někdy ji pár kousků chybělo.


 

ZRCADLO

Zrcadlo, zrcadlo, řekni mi .. kdo je v zemi zdejší, ze všech nejkrásnější.

Skvělé velké písmo, které je pro děti čtoucí genetickou metodou ideální, i když jsme se v luštění chvíliemi ztráceli a barvy se nám slívaly až přecházel zrak. Zase jiný typ úkolu k vyluštění, který se může zdát na první pohled jednoduchý, ale ono to zas tak snadné nebude :-).

Tento úkol byl ale na Klaudinku docela dlouhý, tak jsme jí pomohli víc, aby se trochu urychlil.


 

SMS

Tohle luštění jsem nechtěně převzala já, pak mi to došlo a vrátila jsem do hry Klaudinku :-D. Úplně mě to pohltilo a vzpomněla jsem si na dobu, kdy jsem ujížděla na časopisu Makovice (pamatujete?). Za mě tedy naprostý top strop úkol v celé této hře! To mě bavilo moc a Klaudinku, když se teda dostala na řadu (:-D), taky. Hledat řádek, slovo, písmeno .. pecka! Tleskám!


 

KNIHOVNA PLNÁ KNIH

Poslední úkol je zaměřený na knihy v knihovně, kde si můžete krásně přečíst názvy. Je to složitější úkol, kdy si občas Klaudinka nevěděla rady ale klasiku jako Pejska a kočičku, nebo žáky 3.B ale věděla a já mám inspiraci, co ji vecpat za knížky hned, jak bude čtení ještě jistější.


 

TAJNÁ SCHRÁNKA S PUZZLEMI

Tajná schránka? To zní skvěle! A kde jako je? V tom tubusu? Kudy se tam dostaneme? No padalo spoustu otázek ale ručka šmátralka došmátrala správným směrem a vypadl na nás látkový pytlík s již zmíněnými puzzlemi. Puzzle jsou malé ale svými temnými odstíny jsou krapet složitější k tomu, aby je postavila úplně sama.




 

Společnými silami jsme se dopátrai finální místnosti, kterou sami z obrázku určitě poznáte. Tu si můžete při objednávání zvolit sami dle toho, kam hcete váš dárek umístit. Jakmile dotyčný zjistí místnost, hned tam letí horem pádem doslova přes mrtvoly! Jooo, mohla se přerazit, aby došla na místo určení, a že v cestě měla spoustu překážek :-D.

 


 

JAK VZNIKLO DARUJ TO HROU?

"Mám za sebou celkem dost oslav, které byly jen o předávání dárků. Nemám to ráda. Čas strávený s mojí rodinou a přáteli totiž považuji za to nejdůležitější. Proč nevyužít den, kdy se sejdou všichni pohromadě novým způsobem? Myslím si, že investice do společně stráveného času se vždy vyplatí. Už několik let proto nedávám dárky jen tak, snažím se obdarovaného vždy napnout. Každý si svůj dárek přece musí zasloužit. Blízkým a kamarádům předávám dárky hrou. A má to úspěch - naše oslavy se oživily, jsou plné smíchu a trvají klidně i celý den. Je to krásný pocit dárky pouze nedávat, ale originálně darovat." Píše Martina přímo na svém webu.

 

ZÁVĚREM

Vždy, když si kladete otázku "proč?", zkuste se zeptat obráceně .. "proč ne?". Tím si odpovíde na mnoho otázek, které najednou znějí a vypadají úplně jinak, než když byste se zeptali po staru. A přesně tak na většinu věcí nahlížím já. Jsou to výzvy a změny .. nekopat hned kolem sebe domněnkami, ale zamyslet se a dát si prostor k tomu zamyšlení.

Já se vždycky u oslav snažím, aby to nebylo jen předávání dárků, ale aby to bylo něco, co si holky budou pamatovat, na co budou vzpomínat a každý rok se to snažím měnit, aby se opakovalo maximálně místo. A to by mělo platit nejen u dětí, ale také u dospělých.

Tohle je geniální způsob, jak sólově nebo jako týmovku zažít pátrání po ukrytém dárku, který může být jakýkoliv - ať už poukaz, velký dárek, nebo cokoliv, k čemu stojí si takto vybojovat cestu. Darujte s nápadem a společně prožijte hodiny zábavy a luštění.

Tato edice pro děti se doporučuje dětem ve věku 8-14 let. Klaudince bylo 9 a ještě by potřebovala do některých úkolů víc dozrát ale je to dost individuální. Troufám si jinak říct, že věkové rozmezí odpovídá, jen to někdy pro neposedy může působit jako dlouhé luštění, tak si i ta naše neposeda dávala mezi luštěním pauzy - což se může omezit ve větší skupině kamarádů přímo na narozeninových oslavách, kdy se zapojí víc dětí najednou :-).

Pokud vás tento nápad zaujal, více informací o dalších verzích (nejen pro děti) najdete na webu www.darujtohrou.cz. Především na vánoční edici mrkněte nejdříve! Přeji pohodové darování s hromadou zábavy a společných vzpomínek :-).


Cena: 790Kč

 

Žádné komentáře:

Okomentovat