31. srpna 2017

HŘEŠÍME: Buchtičky se "šodó"

Ač receptům Láďi Hrušky (ani Láďovi samotnému) neholduji, tak jsem se jím už několikrát inspirovala. Vždycky jsme si pochutnali a třeba takové těsto na pizzu už nedělám jinak než dle něj. A když jsem koukala po nějakém snadném a rychlém receptu, rozhodla jsem se právě pro tento :-) 

Je to krásná nostalgie a vzpomínka na dětství, která nás bude provázet celý život :-)

Tento recept jsem nepřeváděla úplně do zdravější verze. Jen místo vanilkového cukru používám mletou vanilku, klasický cukr nahrazen třtinovým a puding se snažím volit kvalitnější s vhodnějším složením, např. Bio od Amylonu. Troufám si ale říct, že můžete s přehledem změnit vše, co budete potřebovat :-)


SUROVINY

Těsto

  • 3 a 1/2 hrnku hladké mouky
  • 2 panáky oleje
  • 1 hrnek mléka
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 1 vejce
  • 1/2 kostky droždí
  • citronová kůra
  • špetka mleté vanilky
  • špetka soli

"Šódó"

  • 3/4 litru plnotučného mléka
  • 1 vanilkový puding
  • 2 lžíce třtinového cukru


POSTUP

Těsto

Jednoduše všechny suroviny smícháme dohromady a vypracujeme těsto, které necháme kynout pod utěrkou zhruba hodinu. Jakmile těsto nakyne, tak si předehřejeme troubu na 170°, těsto vyklopíme na pracovní plochu a vyválíme z něj několik hadů (délku určíme dle zvoleného plechu). Hady vyskládáme na plech vypodložený pečícím papírem a rádýlkem je přímo na plechu nakrájíme. Ještě před vložením do trouby buchtičky potřeme olejem a pečeme zhruba 20 minut do zlatova.

Šódó

Smícháním všech surovin uvaříme tekutější puding, který necháme krapet vychladnout a společně s buchtičkami můžeme servírovat.




Pokud byste si chtěli pro přípravu buchtiček zvolit jiný způsob. Mrkněte na eshop Tescomy, kde najdete pěknou formu nejen na dukátové buchtičky.

Dobrou chuť!

2 komentáře:

  1. dobrý den, chci se zeptat na ten recept na tu pizzu podle Hrušky, googlim a našlo mi to nějakou z pomazánkového másla a nebo z jogurtu ( jogurt, mouka, prasek do peciva) - je to ona? děkuju ;)..jinak když už jsem se odhodlala ke komentáři, tak musim říct, že se mi váš blog moc líbí, hlavně tipy pro děti, už máme podle vás vyrobené sensory blocks a koupenou hru Říkej a předváděj batolata :-D a teď jste mě nahlodala s tím pytlíkem s vodou a olejem, to zas bude chlap protáčet oči v sloup co jsem to zas vyrobila :-D :-D ..budu ráda, když budete přidávat víc tipů pro menší děti, většina je tu pro 3 a víc let, dcera má zatim rok a půl..mějte se pěkně a doufám, že budete v blogu i nadále pokračovat ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný dobrý den. Myslím tu z pomazánkového másla :-) Pro vhodnější verzi pro děti se dá zvolit domácí lučina. Nedržím se gramáže, jednoduše smíchám pomazánkové máslo s moukou dokud mi nevznikne pružné hladké těsto.
      Sofince bude rok a moc hraček nebo aktivit jí ještě nezajímá, postupně přidám třeba něco i pro mladší až jí něco chytne :-)
      Děkuju moc!

      Vymazat