12. března 2020

HRAJEME SI: Karetní hra Na drátě

Poslední dobou cíleně pátrám po zajímavých hrách, které jsou rychlé, zábavné a mají svižné tempo, aby u nich děti vydržely až do konce. Hry, u kterých se trénuje postřeh, soustředění nebo například logické uvažování a procvičování paměti.

Ve spolupráci s Albi, jsem se zaměřila právě na hry, aby to nebylo samé Kouzelné čtení. A tato hra mě zaujala nejen svým vzhledem ale i herním postupem, který jsem si našla na Youtube.

Vždy, když vybírám hru k recenzi, tak si o ní zjišťuji co nejvíce informací, abych šla na jistotu, že se nám bude líbit, že nám sedne. A tohle? Tohle je prostě paráda!




O HŘE

Hra Na drátě je rychlá a chytrá karetní hra, kterou ani nebudete chtít uklidit ze stolu. To se píše na zadní straně krabičky a je to pravda pravdoucí. Já osobně bych hrála neustále dokola.

Můžete ji nosit v kapse, kabelce, batůžku. Vysvětlíte ji za šedesát vteřin, odehrajete za patnáct minut a vůbec nezáleží, kolik Vás hraje.

Zapamatujte si, kde jací ptáčci leží a záskávejte je do své sbírky. A až vyhrajete, zahrajte si znovu :-).


OBSAH HRY

  • 30 kartiček
  • Návod v češtině
  • Návod ve slovenštině
  • Uzavíratelný zip sáček



NÁVOD

V návodu máte jednoduše popsaný cíl hry, přípravu i průběh hraní ve smyslu vysvětlení karet, tahů i sbírky ptáků včetně příkladů.




KARTIČKY

Vašim cílem získat určitý počet hejn ptáků podle toho, kolik Vás hraje. Ve dvou hráčích, protože my hrajeme nejvíce jen s manželem, sbíráme všechny barvy.




Největší sranda na celé hře je to, že se hejna mění, protože jakmile otočíte jednu kartu, vracíte ji otočenou zase zpátky. Takže si musíte dobře zapamatovat, co na které kartičce je anebo si to odvodit jednoduchou "rovnicí" jak říkám já :-D.

Pár příkladů: 

Vezmete si kartu se zeleným jedním ptákem a na druhé straně je jeden žlutý.





Vyberete si kartu s trojicí červených ptáků a na druhé straně je trojice žlutých.





Anebo si zvolíte kartu se dvěmi fialovými ptáky a na druhé straně bude jeden fialový.





HRAJEME!

Takže! Základní "rovnice" celé hry je taková, že konkrétní Vámi zvolená karta má na druhé straně buď stejný počet ptáků v odlišné barvě anebo jiný počet ptáků ve stejné barvě.

Že se Vám trochu zavařilo myšlení? To mě taky! :-D

Když teda budete chtít jednoho červeného ptáka, musíte otočit buď kartu s jedním ptákem v jiné barvě (žlutá, zelená, fialová) anebo kartu se dvěma či třemi ptáky ve stejné barvě.

A teď doufám, že to vysvětluju správně, protože i mně chvíli trvá, než mi ten tok logických myšlenek naskočí :-D

Když tedy ulovíte jednoho červeného ptáka, budete pátrat po dvojici červených ptáků a tu získáte tím, že otočíte buď dva zelené, žluté či fialové ptáky anebo jednoho či tři červené ptáky.




A tímto stylem se snažíte nasbírat hejna všech barev. No neni to skvělý? :-D Mě ta hra fascinuje neuvěřitelným způsobem, že bych ji hrála opravdu neustále dokola, protože se ji nemůžu nabažit.


ZÁVĚREM

Zamilovala jsem se na první pohled a první hra mě v té lásce ještě více utvrdila. Hrajeme každý večer s manželem, když holky usnou. Takže se sice jedná o hru pro děti od 6 let, ale my jsme si ji jaksi přivlastnili a zavařujeme si nad ní pravidelně mozkové závity :-D.

Délka hry bývá v průměru kolem 20 minut - záleží, jak moc Vám to v tu chvíli myslí. Což v případě nočního hraní už není takové, ale o to větší je to sranda.

Pro děti mi přijde tuplem výborná právě na logické myšlení i na paměť. S dětmi ta hra nebývá tak rychlá, jako když hrajete s dospělými, ale nabírá to zase jiný směr.

Ze hry jsem opravdu nadšená na maximum! I když jsem měla nejdříve obavy, protože jsem nebyla do života logickým uvažováním moc obdarována a nejde mi to. Ale tu hru prostě miluju a moc ji doporučuju všem bez ohledu na věk.

Pokud Vás hra Na drátě zaujala a namotivovala, najdete ji na eshopu Albi.cz přímo ZDE.


Cena: 224Kč

3 komentáře:

  1. Dívala jsem se teď na videonávod, ze začátku mi hra připadala výborná, ale trochu mě odrazuje možnost připravovat si kartičky dopředu na další tah - tedy tu, co budu potřebovat, si v jednom tahu otočím obrázkem dolů, v dalším si ji pak vezmu - to mi připadá vlastně dost nuda. Nepotýkáte se s tím? Nebo jak případně řešíte? Moc díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. MY to hrajeme tak, že na tu kartu sáhnout nemůžeme .. jen pokud to neni jediná karta, kterou potřebujeme, tak ten tah zopakujeme.

      Vymazat
  2. Moc děkuju,to vypadá smysluplně takhle si to omezit vlastním pravidlem.


    OdpovědětVymazat