2. března 2020

MÁMY SOBĚ: Ušila jsem BUUK - nejsnadnější cesta k ušití vlastního Quiet Booku

Taky máte něco, do čeho byste se jen tak nepustili, ale když se Vám to postaví do cesty, stačí se vyhecovat a Vy jdete za hranice svých možností a ukážete sami sobě, že na to máte a že to dáte?

Přesně to se stalo mně, když jsem byla oslovena Tomem a Anetou z Buuk.cz, jestli bych nechtěla k recenzi a testování jejich sadu. Wow!

Já jsem přesně ten typ člověka, který nikdy nepřišil ani knoflík a který je rád, že vůbec navlíkne nit na jehlu. Většího amatéra si k recenzi a ušití takového veledíla opravdu najít nemohli, protože nikdo takový jednoduše neexistuje.

Byla to výzva, výzva všech výzev, a já se rozhodla do ní pustit. Řekla jsem si, že tím ukážu, jak takovou knihu dokáže ušít opravdu každý, bez ohledu na zručnost a šicí zkušenosti.

To jsou z mého pohledu cenné informace a zásah na cílovou skupinu, kterou zručná švadlenka nemusí tolik oslovit jako někdo, kdo je rád, že udělá na niti uzlík :-D. Takže se považuji za dobře mířený marketingový tah hahaha :-D.




PRVNÍ DOJMY - PANIKAŘÍM!

Při otevření krabice, která je krásně graficky vymyšlena, jsem myslela, že snad omdlím!




Z krabice si můžete vytvořit i omalovánky a celou si ji nazdobit :-).




Co ale určitě nepřehlédnete, je milý vzkaz, který Vás nakopne a motivuje :-).




Nejdříve jsem si prohlídla malou krabičku plnou různých potřebných drobností, jako jsou nitě, stužka, jehly, knoflíky apod. Vše co potřebujete v ní máte - kromě nůžek.





Pročítala jsem přiložené texty a narazila jsem na barevné filcové listy plné různých dílečků. Popadla mě panika, protože jsem se v tom celém nedokázala zorientovat a bylo mi jasné, že tento článek, tato recenze, potrvá opravdu dlouho.




Jak se v tom mám zorientovat? Jak v tom začít alespoň trochu vidět malý náznak Buuku? Zvládnu to vůbec ušít? Nebude lepší jim to celé vrátit s tím, že to nedokážu? Mám se vzdát? Mám? Tohle určitě neušiju za pár týdnů jako ostatní, to mi bude trvat věčnost. Co teď? Kde vůbec začít? A jak začít?

Já jim to snad pošlu zpátky. Fakt! To bylo to co mi vrtalo hlavou a z čeho jsem byla opravdu hotová.

Texty jsem měla navíc ještě v černobílé variantě. Teď už se dodávají krásně barevné :-).



Byla jsem z toho opravdu mimo a nevěděla jsem vůbec co se sebou. Ale řekla jsem si, že to dám, že to musim dát. Nejsem přeci žádný béčko a ani šití Buuku mě nezastaví. Ukážu a dokážu všem, že to zvládne každý bez ohledu na to jak dlouho to bude trvat. Já to DÁM! A pořádně si to užiju.


ZKLIDNĚNÍ A PLÁNOVÁNÍ

Po detailnějším zkoumání jsem si všimla, že na sobě kusy filcových dílků mají drobné označení podle stran. Takže co patřílo na titulku, to mělo u sebe "T" a ostatní strany byly označeny čísly.

Bylo mi doporučeno si k tomu sednou, roztříhat a rozdělit do eurodesek přesně po stranách. V tom jsem začala vidět světlo na konci tunelu a kusy filcu mi najednou začaly dávat smysl a obrázky se pomalu ale jistě rýsovaly.

Jenže to bylo snad horší jak puzzle, takže první měsíc jsem v podstatě jen třídila.




RODÍ SE JUUVIČKA - ANEB ZAČNI PANENKOU

Snažila jsem se jako první vybrat něco, co bych mohla ušít poměrně rychle, aby byl vidět výsledek co nejdříve a tím bych se namotivovala na další šití. V té době šel zrovna v televizi Mrazík a já Juuvičku šila celý film a ještě o kus déle. Trvala mi přibližně 2,5 hodiny. Uff.




Nikdy jsem nic nevyšila, takže ta radost, když jsem Juuvičce vytvořila tvář v podobě pusy a očí, ta byla silná a byla jsem z toho celá paf.

Jelikož má manžel, narozdíl ode mě, s šitím zkušenosti, tak byl mým průvodcem kdy se mi snažil radit co a jak ale na Buuku neušil ani prd. Toho jsem se snažila docílit a zároveň jsem se bála, aby mě to nelákalo, abych nedala kus šít jemu. Chtěla jsem se opravdu hecnout způsobem, že Buuk ušiju celý sama .. JÁ!

Co jsem tak postřehla, někteří obličej nevyšívají ale kreslí fixou. O to víc jsem byla pyšná, že jsem se ho rozhodla vyšít a začít tak moji šicí éru. 

Několik dní před svými 30. narozeninami jsem ušila úplně první věc ve svém životě a to právě Juuvičku. Opravdu úplně první věc za svých necelých 30 let. Díky Buuku, že jsem se takhle vyhecovala a šla jsem do toho.

Juuvička se skládá z výplně v podobě koleček na hlavu a tělíčka. To vše zašijete do tělíčka, aby byla plnější a vycpanější.


ŠATY DĚLAJÍ ČLOVĚKA - ANEB JUUVIČKY GARDEROBA

Zvolila jsem šaty na převlečení jako jedno z prvních šití, aby holky měly už hmotnou "hračku" se kterou si budou hrát a která je prozatím uspokojí, než pokročím více.




A taky jsem potřebovala nabrat víc sebevědomí, že ten celý projekt zvládnu dokončit.

Máte na výběr jakým způsobem můžete šaty zkombinovat - já zvolila "elsové" modro-bílé, pak růžovo-žluté a fialovo-růžové.

Jako začátečníkovi tato trojice šatů + kočka zabrala 4 hodiny. Jde to pomalu, pokud to nemáte v ruce ale já se snažila, aby vše bylo koukatelné a stehy aby byly pravidelné a hezké.




Řekla jsem si, že bude lepší dát si na čas než případně něco párat nebo litovat, že jsem to mohla ušít mnohem lépe. Zároveň jsem se nechtěla vymlouvat na to, že nemám s šitím zkušenosti, ale naopak jsem chtěla dokázat, že i začátečník může šít hezky.




ZVÍŘATA MÁ KAŽDÝ RÁD

Zvířata jako maňásci na prst přišly na řadu jako další. Přeci jen si člověk nejdříve volí drobnosti, než začne ta opravdová sranda. A i holky viděly, že jsem se do něčeho pustila a postupně z toho lezou krásné věci. Zvířata jim často dělají společnost v posteli a tím, že jich je několik, tak se o ně ani neperou a nepřetahují.





STRANA PO STRANĚ

Já patří mezi ty, kteří potřebují vidět výsledky, co nejdřív a co nejrychleji, jinak ztrácim motivaci a jednoduše končim. Takže i když jsem nejdříve šila tak, jak se mi líbilo, kousek po kousku, později jsem se zaměřila na konkrétní stranu, kterou jsem se snažila ten konkrétní den (nebo spíš noc) celou ušít i když jsem viděla už jen na jedno oko.


ZAPÉKÁNÍ A OBŠÍVÁNÍ

Zapékání pro mě byla upřímně stresující záležitost. Měla jsem strach, že se s BUUKem takovou dobu šiju a můžu to pokonit na zapékání. Měla jsem strach, že jsem už na konci celého projektu a můžu to celé během chvíle zničit. Byl to pro mě opravdu neskutečný stres a nebýt manžela, tak to snad sama neudělám. Manžel mi v tomhle pomohl - poprvý jsem neco hodila čistě na něj.




HOTOVÝ BUUK

Představuji Vám kompletní BUUK. Vlastnoručně ušitý, krví prolitý, stehny přišitý, slzami umytý.

Hotový Buuk jsem nejdřív dala holkám na zátěžovou zkoušku, ve které bohužel pár částí neobstálo, takže jsem pak musela došívat, opravovat a ještě se v tom pošťourat tak, aby kniha zvládla zátěž 2 cácorek a přežila i pro tu třetí.

Takže mě čekal návrat do tvrdé reality, kdy jsem musela několik částí opravit, upevnit, přišít, zašít a já už to tááák moc chtěla mít celý hotový.









TITULNÍ STRANA

Titulní stranu si můžete zvolit z několika možností - pro kluky, pro holky, neutrální. A stejně tak si můžete zvolit i název knížky - většinou si vybírají konkrétní jméno dítěte, ale já chtěla mít neutrální knížku, která bude společná pro holky a proto jsem vymyslela tento název :-).




Je to tedy verze pro holky a obsahuje strom, za který můžete schovat ptáčka (já tele ho zašila komplet, takže ptáčka schovat nemůžu). Hrad, do kterého můžete schovat Juuvičku (to jsem naštěstí nepokonila). No a také louku plnou květin a krokodýla ve vodě.




Tato strana tedy není úplně hrací kromě toho, že Juuvičku schováte do hradu, ale vypadá krásně a je to takové navnadění na další strany. Na šití mi přišla ve finále docela snadná, i když jsem se toho docela dost bála.




KVĚTINA PLNÁ FOTEK

Tahle strana mě pěkně převezla. Zdá se totiž, že je jednou z nejjednodušších, ale vůbec tomu tak neni a pěkně se mnou vypekla.




Zrádná je v tom, že musíte nejdříve přišít fólii k okvětnímu lístku v podobě kroužků, ale zároveň si musíte odměřit stranu, aby se Vám všechny listy vešly a nepřečuhovaly přes stranu. Nesmíte je ale přišít celé, aby se do nich dala vložit fotka. Pak je totiž potřeba přišít vrchní část lístků, ale pouze špičky, aby se daly odklopit.




Všechno mi utíkalo různými směry a bylo pro mě náročné udržet květinu v klidu ale troufám si říct, že jsem se s tím poprala dobře.




Pak už jen stačí vložit oblíbené fotografie třeba celé rodiny a máte aktivitu hotovou.


STODOLA SE ZVÍŘATY

Tuhle stranu jsem docela pokonila. Povedlo se mi totiž našít stranu o nějakých 1,5cm špatně a zjistila jsem to samozřejmě pozdě. Zjistila jsem to tak, když jsem viděla jinou fotku, kde měla stodola pod sebou ještě kus trávy, jenže já ji mám až k okraji.




Naštěstí to při obšívání nijak zvlášť nevadilo, jinak by mi asi švihlo, kdybych to celý musela párat, protože zrovna ty cihly nejsou vůbec žádná sranda. Šila jsem cihlu po cihle a to by mě nikdo párat nedonutil! :-D




A takhle už komplet se zvířaty :-).




BAREVNÁ DUHA

Na této straně jsem měla největší komplikace se sluncem, které je potřeba srovnat tak, aby paprsky vypadaly co nejlépe to jde. Jinak musím říct, že to je docela jednoduchá strana.




Jen si to chce pohlídat duhu, aby zasahovala ke kraji a nepřesahovala nebo aby se nestáčela úplně jinam a hlavně UVOLNIT knoflíky, které by neměly být přišity moc napevno, aby se malým dětem dobře navlékali - což jsem asi s utažením trochu přehnala.




Úkolem je zde tedy navlíkat barevné kytičky na stejně barevné knoflíky a to jak dole na louce, tak i na duze. Trénink jemné motoriky a praktického života. Jen pozor na rozmístění, aby se Vám kytky nepřekrývaly tak, jako se to povedlo mně.




ROČNÍ OBDOBÍ

Nádherně přenádherná strana, u které mám právem strach, aby zátěž holek přežila. Dělala jsem na stromě delší stehy, ale příště bych je zvolila kratší a strom přišila pevněji.




Vždy, když od těch cvočků odtrhávají listy, vločky nebo květiny, tak se děsim, aby neurvaly i kus stromu. Zatím strana drží, ale tady bych zvolila opravdu mnohem pevnější šití.




Jinak je to tedy strom ročních období, které si děti mění dle libosti nebo kombinují.






Do budky dole patří ptáček, proto je potřeba nechat vrchní část nepřišitou.




Do košíku vložíte jablka a za trávu můžete schovat spadané listí.





ZAHRÁDKA

Jo, tak tohle bylo hustý. Přesně ta strana, u který si řeknete, že ji snad nikdy nedožijete. Zdlouhavá a vůbec se to nehýbalo a ke konci už jsem neměla sílu. Tady jsem si opravdu myslela, že tu sílu nikdy nenaberu a bolela mě ruka fakt úděsně.




Dýně naložená na kolečku jde vyndavat stejně tak, jako ostatní druhy zeleniny.




Zelenina je zasunuta k základní vrstvě knihy.




Tady už je kompletní úroda Vaší zahrádky. Můžete vyšít ještě detaily každého druhu zeleniny, ale to na mě byla už vyšší dívčí a jsem ráda, že jsem ji zvládla alespoň takto.




DOMEČEK

Tahle strana se mi moc líbí. Navazuje na zahrádku a domeček je otevírací. Můžete v něm dát Juuvičku do postele a užívat si teplo krbu.




Myslela jsem si, že to bude náročné na ušití, ale vůbec tak tomu není. Jen musíte nějakým způsobem vychytat přišití k okraji, aby se dala dobře otevírat.




Až u focení mi došlo, že nemám vyšitou kliku. Vy šikovnější můžete vyšít i dekor dveří, aby vypadaly o kus lépe.




TRUHLA NA PLÁŽI

Truhla je otevírací a skrývá v sobě několik mušlí. Ve větvích palmy najdete klíč, který se mi šil opravdu nejvíc úděsně. Jsem ráda, že se s ním nedá odemykat, protože by nebyl schopný nic odemknout chudák malej znetvořenej :-D.





Truhla se otevírá na suchý zip. Takže si nezapomeňte kousek červené části z jazyka žáby ušmiknout, aby Vám vystačil i na tuto truhlu.




Mušle jsou celkem 4 a jsou krásně veliké. Jen je do truhly dávejte opatrně, aby se nepomuchlaly a nezdeformovaly. Sofi je docela zmačkala, tak jsem je rovnala pod tíhou tlustých knih.




Až na ten klíč se strana šila docela dobře pokud nepočítám, že se mi neustále přetrhávaly uzlíky a měla jsem toho už opravdu nad hlavu.


LOĎKA NA MOŘI

Loďka na moři učí děti provlékání a mašličku na konci. Tohle je z mého pohledu ta nejjednodušší strana, na které se nedá vůbec nic zkazit - a když jsem nic nezkazila já, tak nic nezkazí absolutně nikdo.




Voda neni k loďce přišitá a Klaudinka vymyslela že může juuvička plavat a dokonce ji i sundala šaty aby si je nenamočila :-D. Tak jsem její nápad později vyfotila pro inspiraci, která by mě samotnou nenapadla.




V loďce může Juuvička stát a plachtit :-).




Kotvu jsem tvořila až později. Správně na ni využijete kousek provázku z plachet, ale já už měla plachty hotové a nechtěla jsem provázek střihat, proto jsem zvolila klasickou bavlnku.




ŽÁBA A MOUCHY

Tato strana se zdá na prví pohled jednoduchá ale klame, klame tělem. Přišívání suchého zipu a piplačka s mouchama neni vůbec žádná sranda. Navíc pozor na šití poutka! Tam jsem to docela pokonila, protože jsem stranu zašila a zapekla dřív, než jsem měla připevněné poutko. Doháněla jsem to až když bylo vše hotovo a nevypadá to bohužel moc dobře.




Žába v puse skrývá dlouhý jazyk s podobě suchého zipu a tři mouchy.




Mouchy mají z druhé strany také suchý zip, aby je žába snadno lapla. Šití této drobnosti mě přivádělo k šílenství. Ty sucháče jsou opravdu pakárna na přišití.




CO VÁM ZBYDE?

Jelikož máte spoustu věcí na výběr a to jak vlasy Juuvičky, tak i vlajku, květiny, mušle atd. Tak Vám zároveň zbydou i velké kousky filcu, ze kterých můžete vytvořit nějaké bonusy dle vlastní libosti a dle vlastního nápadu :-).


 

ZÁVĚREM

Když jsem knihu dokončila, tak jsem dojala samu sebe. Je tolik lidí, co si na to netroufnou. Je tolik lidí, co si raději zakoupí hotovou. Ale tohle, tohle se s tím vůbec nedá srovnávat. Všijete do knihy kus sami sebe. Je to Vaše dílo, veledílo, mistrdílo. Je v ní kus Vás (a to doslova, když si spočítám přišitý prsty, stehno i tekoucí krev :-D) a je to něco co jste udělali pro Vaše děti - ušili. Má to mnohem větší hodnotu a citové pouto.




Při šití jsem hodně využívala fotky, které jsem našla různě na internetu nebo přímo na stránkách BUUKu. Potřebovala jsem nějakého průvodce a taky jsem se hodně radila s manželem - to byste se divili, kolik má s šitím zkušeností :-D.




Touto recenzí bych ráda vytvořila průvodce PRO VÁS. Abyste věděli, že v této recenzi najdete vše, co potřebujete. Že Vám recenze (snad) zodpoví vše, co Vás zajímá. A hlavně, aby Vás motivovala začít šít vlastní BUUK.




Veškeré informace najdete na webu Buuk.cz, ale také u mě na facebookové stránce blogu, kde mám přímo album s tvořením BUUKu a dokonce i u mě na Instagramu, kde mám celý výběr toho, jak jsem s BUUKem od první chvíle bojovala :-).

Jděte do toho. Fakt. Stojí to za to a budetena sebe nesmírně pyšní.

PS: Jsem opravdu ráda, že to mám z krku :-D


Cena: 1000Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat