19. března 2020

HRAJEME SI: Otiskávání a přiřazování mašinek

Už jsem Vám nejednou psala, že pro inspiraci všeho, co se týče dětí, kromě Pinterestu ráda využívám také Instagram a když jsem právě na Instagramu v půl druhé ráno objevila tuhle naprosto perfektní a hlavně jednoduchou činnost, okamžitě jsem se rozhodla, že Vám ji co nejdříve přidám na blog.

Tuto činnost, a taky neuvěřitelné množství dalších činností a aktivit pro děti, najdete na instagramovém profilu PLAY.AND.LEARN.ACTIVITIES, který na mě vyskočil úplnou náhodou při brouzdání Instagramem. Dokonce jsem zjistila, že tento profil vůbec nesleduji, což jsem okamžitě napravila!

Za tímto profilem stojí Hannah, která je mámou tří dětí (synů ve věku 4,5, 2,5 a 1 rok) a zároveň je také předškolní pedagožkou - tohle jsou přesně ty profily, které miluju ze všech nejvíc.




CO BUDETE POTŘEBOVAT

  • Různé druhy mašinek
  • Plastelínu/hlínu



    JDEME NA VĚC

    Nechte dítko vyválet placku anebo mu ji vyválejte Vy, pokud se mu nechce válet nebo pokud by si vyžádalo Vaši pomoc.

    Placka by měla být dostatečně veliká, aby se na ni vešly otisky všech vybraných mašinek.

    Přejdeme k otiskávání, kdy dítko otiskává do plastelíny či hlíny jednu mašinku za druhou tak, aby zůstal zřetelný otisk.




    Pak už jen promícháte mašinky na jednu hromadu a dítko se je snaží přiřadit zpátky.




    Absolutně jednoduchá a přece tak krásná aktivita nejen pro milovníky mašinek.


    JAK AKTIVITU PROHLOUBIT

    Přiřazování mašinek můžete prohloubit zapojením jednoho ze smyslů - hmatu. Zavažte dítěti oči a naveďte ho prstem na jeden z otisků, který si jemně projede, aby hmatem poznal přesný vzorek. Pak už stačí poslepu najít mašinku, která do otisku zapadne.






    NAŠE HLÍNA

    Hlínu máme keramickou a získali jsme ji ve spolupráci s úžasnou Radkou Rubešovou, která nám ji zaslala společně s knihou Ruce v hlíně. Od té doby, co máme hlínu, tak plastelínu téměř vůbec nevytahujeme. Nikde ji nevypalujeme. Máme ji jako trvalou "modelínu", kterou se snažím udržovat ve vlhku zabalenou v sáčku, aby nevyschla.




    Doufám, že Vás tato inspirace zaujala a pokud ji doma vyzkoušíte, určitě mi dejte zpětnou vazbu, jak byla u Vás úspěšná :-).

    Žádné komentáře:

    Okomentovat