6. července 2017

VYRÁBÍME: Sensory blocks - Smyslové kostky

Jedná se o domácí jednoduchou a snadno vyrobitelnou alternativu této "stavebnice", která je vhodná pro všechny, co rádi zkoumají svět. Sice má do originálu opravdu hodně daleko ale my si tuto verzi zamilovali a aspoň jsem využila nahromaděné skleničky, které mi bylo líto jen tak vyhodit, protože zavařovat se s nimi nedalo.


CO BUDETE POTŘEBOVAT

  • Skleničky od přesnídávek nebo příkrmů (já použila ty malé od Hami)
  • Různé druhy suchých potravin, korálků, zeminy apod.
  • Pro jistotu tavnou pistoli nebo vteřinové lepidlo, pro zajištění víček

Já mám víčka pouze pořádně utažená, nemám je nijak přilepená. Neprotáčí se, takže se daly opravdu pevně utáhnout a nikde nic nepovolilo. Pokud ale chcete mít jistotu, tak je určitě můžete upevnit tavnou pistolí nebo vteřinovým lepidlem.

Do našich 9 skleniček jsem použila hlínu, vodu, těstoviny, sůl, těžší korále, červenou čočku, mouku, rýži a tureckou kávu.

Můžete použít ještě třeba barevný sprchový gel, fazole, rolničky apod. Fantazii se meze nekladou a opravdu tam můžete dát cokoliv trvanlivého co vydrží, bude mít různou váhu a bude odlišně znít.


CO SE DÍTĚ UČÍ

  • Logické přemýšlení
  • Pojmenování obsahu
  • Poslouchání odlišných zvuků
  • Porovnávání váhy
  • Stavění
  • Vyvažování
  • Zkoumání obsahu

 


Tato aktivita je u nás nejhranější ze všech. Má je v dětském nákupním košíku a chodí s nimi i "nakupovat" do kuchyně. Jsou už příšerně omlácené a víčka zrezlá ale funkci mají pořád plonohodnotnou a žádná se nám ještě nerozbila.




U stavění věže je pro dítě důležité rozlišit, které jsou nejtěžší a tím pádem se postaví jako první a které jsou nejlehčí a tím pádem půjdou na vrch věže. Takto postavená věž nám už mnohokrát spadla ale nikdy se nic nerozbilo - každopádně je určitě na místě s nimi nenechávat malé děti samotné.




Vyrobila jsem je v době, kdy byly Klaudince necelá dva roky a jsou stále v kurzu. 

Momentálně si s nimi hraje i 9. měsíční Sofinka, takže jsou určitě vhodné i pro děti mladší jednoho roku, které je mohou zkoumat všemi různými způsoby :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat