11. července 2017

MLSÁME: Levandulky

Nikdy mě levandule nebrala, nechávala mě prostě chladnou. Voněla hezky ale po delší době to bylo už otravný. Jenže pak se mi do rukou dostala sušená levandule a já vyzkoušela Levandulky. Bože! Ta vůně a taková dobrota!

Nevím, jestli se mi dostala pod kůži tím, že je to jedlý :-D Ale Levandulky jsou od té doby jedny z mých nejoblíbenějších sušenek. Dokonce jsem jimi odměnila i pošťáky, kteří ochutnávku dovezli na poštu, kde si pochutnaly i ženský a pak se mě ptali, co to vlastně bylo zač, že název zapomněli ale že se po nich strašně rychle zaprášilo :-D

Levanduli ale doma nepěstuju a ani jsem to nezkoušela. Mně totiž doma všechno vadne a usychá. Jediný, co roste jak liána po celý kuchyni je Rýmovník :-D Ten teď dokonce začal kvést - ale to už moc odbočuju.

Levandulky jsou naprostou delikatesou s píjemnou vůní i chutí a kdo je neochutnal, jako by nebyl :-)


SUROVINY

220g hladké špaldové mouky (Lídl - na sušenky/koláče)
10g kokosového cukru (třtinový, panela ...)
125g másla
30g medu
3-5g sušené levandule


POSTUP

Máslo necháme změknout. Smícháme nejdříve sypké suroviny, pak přidáme med, máslo a vypracujeme hladké těsto. Dáme na 20-30 minut odpočinout do lednice.

Těsto po vyndání z lednice ještě prohněteme a vyválíme si placku mezi foliemi. Těsto ze špaldové mouky bývá dost křehké, tak se s tím musí počítat.

Vykrajujeme tvary, které přeneseme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme 15 minut na 150°C





Dobrou chuť!

2 komentáře:

  1. Jsou úchvatné!!!
    Kokosový cukr jsem nahradila stejným množstvím medu a povedly se.
    Ta chuť je vážně skvělá - máslové sušenky s příchutí levandule - DÍKY za výborný tip.
    Marie

    OdpovědětVymazat