8. července 2017

VYRÁBÍME: Stimulační kartičky ke stažení zdarma + Moje první leporelo

Miminka nejsou zas tak nevšímavá, jak si mnozí myslí, naopak od prvních dnů sledují různé intenzivní stimuly v jejich blízkosti a přibližně od 2 týdnů reagují na černobílé obrázky s vysokým kontrastem. Obrázky s vysokým kontrastem jsou pro ně zajímavější, lákavější a stimulují zrak. Rychle je zaujmout a dokáží se na ně vydržet koukat. Už takhle malé miminko umí kontrastní barvy a výrazné tvary rozpoznat.


STIMULAČNÍ KARTIČKY

Umístění:
  • Kolem hrací deky
  • Na zeď kolem spacího prostoru miminka
  • Do postýlky v prvních týdnech, aby na ně lépe vidělo 

Později, když Sofinka povyrostla, tak jsem využila možnosti šuplíků v obýváku a připevnila jsem je na ně izolepou. Ale jakmile se začala pohybovat a být zvědavá, tak jí strašně bavilo obrázky strhávat. Tak jsem je ze šuplíků zrušila, vytiskla nové na obměnu a ty jsem zalaminovala.



Kartičky si můžete stáhnout zde na webu Brill Kids kde jsou k okamžitému stažení dva druhy kartiček a to obrazce a objekty. Další druhy (nespočet druhů) podléhají přihlášení na stránku - to řeším tak, že jsem zvolila možnost přihlášení přes Facebook. Pokud nemáte Facebook, tak to vyřešíte vyplněním emailu. 

Následně Vám vyběhne stránka s knihovnou, kde můžete stahovat jak divé :-)




Na webu bystredeti.cz jsou stimulační kartičky "dárkem" za registraci, takže se nejdříve musíte zaregistrovat ale nebojte z webu nechodí žádné otravné emaily nebo spamy :-) A další verzi stimulačních kartiček můžete získat i na webu Madame Coquette.

Máme je po ruce stále, i když je Sofince už víc jak 9 měsíců.





MOJE PRVNÍ LEPORELO

Moc hezká knížka pro ty nejmenší téměř od narození. Je plná kontrastních obrázků s barevnými prvky, které dítě okamžitě zaujmou. Obsahuje také menší "zrcadlo", které je zajímavým zpestřením knížky a do kterého se už malá miminka rády koukají a pozorují, co se v něm odráží. 

Už na první pohled je vidět, že je u nás dost používaná. Sehnala jsem jí v Kauflandu v super akci za cca 60Kč a opravdu jsme jí denno denně používaly.




Začaly jsem jí používat, když bylo Sofince 16 dnů a knížka jí podporovala i v pasení koníků. Bavilo jí zkoumat obrázky, odrazy v zrcadle a sama jsem se divila, že už tak malé miminko dokáže něco tolik zaujmout.



 
Každá strana obsahuje jiné kontrastní barvy a tvary. Je opravdu hodně zajímavá a chytlavá a docela mě mrzí, že jsem o ní nevěděla už u Klaudinky.





Doporučená cena 149Kč


Taková stimulace je mnohem lepší a "zdravější" než stimulace v podobě blikacích a různě hrajících hraček, kterými k dítěti přichází příliš vzruchů ve velké rychlosti za sebou a to ještě nevyvinutý nervový systém mininek nemusí zvládat - může se začít izolovat a odtahovat, což může mít dopad na soustředění a chuť se ponořit hluboko do práce už po celý život. Zajímavý článek na toto téma si můžete přečíst ZDE.

Doufám, že se tip na aktivitu a knížku pro ty nejmenší líbí a pokud se rozhodnete něco z toho pořídit či vytvořit, určitě mi dejte vědět, co na to Vaše miminko říká :-)

3 komentáře:

  1. Dobrý den, bohužel mi nejde stáhnout kartičky po přihlášení na brillkids. Poradíte, kde to najdu, když jdu přes stimulation cars na levo, tak se mi objeví no such files. Poradíte?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravíčko, omlouvám se že pozdní odpověď. Mám nastavení moderování komentářů a nevěděla jsem o tom :-D Nejdřív se objeví jak píšete "no such files" ale když vlevo kliknete na Infant Stimulation, tak by Vám měly naskočit :-)

      Vymazat
  2. Moc děkuji za možnost stažení! Ještě jsme si chtěli rozšířit arzenál kartiček, aby byly na více místech v domě, tak vznikly tyto: https://www.kuncicka.cz/uceni/cerno-bile-obrazky-pro-miminka-ke-stazeni/
    Díky za článek.

    OdpovědětVymazat